۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۶۸۶۲۹۱

مهمترین اخبار اقتصادی پنجشنبه ۱۴ مردادماه ۱۴۰۰| قیمت طلا، دلار و سکه

مهمترین اخبار اقتصادی پنجشنبه ۱۴ مردادماه ۱۴۰۰| قیمت طلا، دلار و سکه
قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ در بازار آزاد تهران به ۱۱ میلیون و ۳۱۰ هزار تومان رسید.

به گزارش خبرگزاری رسا، مهمترین اخبار اقتصادی پنجشنبه 14 مردادماه 1400 به شرح ذیل است:

 

قیمت سکه ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ به ۱۱ میلیون و ۳۱۰ هزار تومان رسید

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ در بازار آزاد تهران به ۱۱ میلیون و ۳۱۰ هزار تومان رسید.

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم، نیم سکه، ربع سکه و سکه یک گرمی نیز امروز به دلیل بسته بودن بازار اعلام نشد و همان نرخ‌های دیروز ۱۳ مرداد بود که به ترتیب ۱۰ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، ۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی امروز پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۸۱۱ دلار و ۶۲ سنت و قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار تهران یک میلیون و ۹۷ هزار و ۶۹۱ تومان است.

 

قیمت دلار ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ به ۲۵ هزار و ۲۵۵ تومان رسید

قیمت هر دلار آمریکا (اسکناس) امروز پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ در صرافی‌های بانکی برای فروش به ۲۵ هزار و ۲۵۵ تومان رسید. همچنین امروز صرافی‌ها هر دلار را ۲۴ هزار و ۷۵۵ تومان خریداری می‌کنند.

امروز قیمت خرید هر یورو در صرافی‌های بانکی ۲۹ هزار و ۱۳۷ تومان و قیمت فروش آن ۲۹ هزار و ۷۲۶ تومان است.

 

تاخیر یک ماهه در بارگیری نهاده‌های دامی

سید احمد مقدسی  با اشاره به تأخیر در بارگیری نهاده‌های دامی از بنادر گفت: ما حدود یک ماه قبل نهاده خریداری کرده‌ایم اما هنوز به دست‌مان نرسیده و شرکت‌های واردکننده می‌گویند که مشکل حمل و نقل وجود دارد.

این فعال بخش خصوصی درباره مشکلات تأمین نهاده دولتی برای واحدهای دامداری سنتی و پرواربندی‌ها افزود: این مساله بویژه در خصوص پرواربندی‌ها وجود دارد و متأسفانه می‌توان گفت که این واحدها تقریباً نهاده‌ای به نرخ مصوب دریافت نمی‌کنند و باید همه نهاده مورد نیازشان را از بازار آزاد تأمین کنند ضمن اینکه میزان دریافت نهاده دولتی توسط واحدهای سنتی نیز بسیار محدود است.

وی درباره مباحث مطرح شده مبنی بر توقف تأمین ارز نهاده‌های دامی و خطر کمبود ذرت در بنادر نیز با بیان اینکه هم اکنون قیمت ذرت در بازار آزاد بین ۶۴۰۰ تا ۶,۵۰۰ تومان در هر کیلوگرم است، گفت: اگر روند کار به همین صورت باشد در آینده‌ای نه چندان دور با مشکل مواجه خواهیم شد و مسئولان امر باید از هم الان به فکر باشند و برای این مساله تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

 

رشد قیمت نفت خام پس از سقوط ۲ دلاری دیشب

قیمت نفت خام در معاملات امروز، پنج‌شنبه، تحت تنش‌های خاورمیانه رشد کرد و از سقوط سنگین روز گذشته بازگشت.

اسرائیل اعلام کرد پایگاه‌های موشکی لبنان را به دنبال حمله موشکی روز گذشته از لبنان هدف قرار داده است.

پیش از این قیمت‌های نفت خام تخت تأثیر گزارش افزایش ذخایر انبارهای نفت آمریکا ۲ دلار سقوط کرده بودند.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، تا ساعت ۹:۳۷ به وقت تهران، ۰.۲۷ درصد رشد کرد و به ۷۰.۵۷ دلار بازگشت.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام آمریکا هم تا این لحظه با ۰.۳۴ درصد رشد به ۶۸.۳۸ دلار رسید.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا دیروز اعلام کرد که هفته گذشته ذخایر انبارهای نفت این کشور با افزایش فراتر از انتظار ۳.۶ میلیون بشکه‌ای روبرو شده است.

 

بهانه ازدلالان سیمان گرفته شد

مصطفی رجبی مشهدی در گفت و گو با مهر با اشاره به اقداماتی برای رفع محدودیت کارخانه‌های سیمان و گفت: خوشبختانه در ده روز گذشته توانستیم بیش از ۷۰ درصد محدودیت‌های شبانه و ۳۰ درصد محدودیت‌های روزانه را رفع کنیم.

سخنگوی صنعت برق کشور ادامه داد: با هماهنگی که با وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت گرفت کارخانه‌هایی که سیمان خودشان را در بورس عرضه کرده بودند در اولویت رفع محدودیت تأمین برق قرار گرفتند.

وی گفت: هرچند بارها، هم از طرف انجمن سیمان و هم از طرف وزارت صمت نقش محدودیت‌ها در افزایش قیمت رد شده بود ولی الان می‌توان گفت این بهانه هم از دست کسانی که قیمت سیمان را بالا برده بودند گرفته شد.

 

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱
نچه باید درباره جاسوس‌افزار صهیونیستی «پگاسوس» بدانید

جاسوس‌افزار پگاسوس توسط شرکت تسلیحات سایبری اسرائیلی «گروه ان‌اس‌او» ساخته شده است (ان‌اس‌او مخفف نام سه بنیانگذار اسرائیلی گروه است: نیو کارمی، شالو هولیو، و اومری لاوی). جرقه‌ی نفوذ به دستگاه هدف می‌تواند ارسال یک پیامک حاوی لینک آلوده یا تماس با دستگاه هدف از طریق واتس‌اپ باشد، که در این صورت حتی اگر کاربر هرگز به این تماس پاسخ ندهد هم نفوذ و آلودگی اتفاق خواهد افتاد. اما طبیعتاً نفوذ به این دستگاه‌ها هدف نهایی پگاسوس نیست، بلکه گام اول این جاسوس‌افزار است.

حمله با پگاسوس را «پیچیده‌ترین» حمله‌ی تاریخ علیه دستگاه‌های هوشمند توصیف کرده‌اند. این جاسوس‌افزار پس از نفوذ به دستگاه قربانی عملاً تمام فعالیت‌های آن را تحت نظارت و کنترل می‌گیرد؛ از جمله خواندن پیامک‌ها، ردگیری تماس‌ها و استخراج سابقه‌ی آن‌ها، استخراج مخاطبان، دسترسی به سابقه‌ی مرورگرهای اینترنت، دسترسی به تنظیمات دستگاه، جمع‌آوری رمزهای عبور، ردیابی موقعیت، دسترسی به تمام فایل‌های دستگاه مانند عکس‌ها، گرفتن عکس از صفحه‌ی نمایش (اسکرین‌شات)، دسترسی به دوربین‌های پشت و جلو و میکروفون، و حتی استخراج اطلاعات از برنامه‌های نصب‌شده از جمله آی‌مسیج (برنامه‌ی پیش‌فرض مدیریت پیامک اپل)، فیس‌بوک، واتس‌اپ، تلگرام، وایبر، اسکایپ، و جی‌میل.

اگر چه بخش عمده‌ای از پوشش رسانه‌ای درباره‌ی پگاسوس روی نفوذ آن در دستگاه‌های هوشمند اپل متمرکز است، اما گزارش‌های متعددی، از جمله گزارش کمپانی امنیتی کاسپرسکی، نشان می‌دهند دستگاه‌های مبتنی بر سیستم‌عامل اندرویدِ گوگل نیز از حمله‌ی این اسب بالدار جاسوس در امان نیستند. گوگل برای اشاره به حمله‌ی پگاسوس به دستگاه‌های اندرویدی‌اش به جای نام پگاسوس از نام «کریسائور» استفاده می‌کند که در اساطیر یونانی از او به عنوان برادر پگاسوس نام برده شده است
0
0